woensdag 11 december 2013

twee wegen!

 
Twee wegen!
 
Gal. 2:20
 
 
 
Elk mens waarin
Christus wordt geboren,
komt nooit meer
onder Hem vandaan.
De mens heeft zijn
eigen ik
in Hem verloren
of zal zijn Heer'
tegenstaan.
 
 
 
Elk mens waarin
God Zijn Waarheid legt
zal daar nooit meer
vanaf kunnen komen.
Hij zal de Waarheid
willen verstaan
of houdt zichzelf
daar ver vandaan.
 
 
 
 
Elk mens waarin
God Zijn Liefde geeft
zal daar niet meer
van los kunnen komen.
Hij zal zijn liefde
aan Hem wedergeven
of zal daar
tegen blijven streven.
 
 
 
Elk mens waarin
Christus Zijn wetten legt
zal daar niet meer
onderuit kunnen komen.
Hij doet in Christus
naar Zijn recht
of hij zal alles doen
om niet te doen
wat Hij zegt.
 
 
 
Elk mens waarin
Christus is geboren
zal nooit kunnen zeggen
ik heb Hem
niet kunnen horen
want Zijn Geest is
uitgestort op alle vlees
Hij buigt zich daaronder
of hij is het
die Zijn Woord niet leest!
 
 
 
Elk mens waarin
Christus is gestorven
zal nooit meer
kunnen spreken
van zijn onschuldig aards bestaan.
Hij zal met Hem sterven
en opstaan
of hij zal de
eeuwige dood in gaan.
 
 
 
Elk mens die met
Christus is gekruisigd
zal ook met Hem
sterven gaan
dat is de mens
die door Zijn
Woord en Geest
naar Hem luistert,
die zal tot eer
van Zijn God
voor eeuwig blijven bestaan!
 
 
 
Ik ben met Christus gekruist;) en ik leef, doch) niet meer ik, maar Christus leeft in mij; en hetgeen ik nu in het vlees leef,92) dat leef ik door het93) geloof des Zoons van God, Die mij liefgehad heeft, en Zich zelven voor mij overgegeven heeft.94)
 
 
 
 
Soli Deo Gloria! 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten