donderdag 19 december 2013

Als een vader en zijn kind!

 
Heer' geef mij het hart als van een kind,
dat onbezorgd de weg naar zijn vader vindt,
op wie hij onvoorwaardelijk kan vertrouwen,
en zeker weet dat hij van zijn kind zal houden.

Heer' geef mij het geloof als van een kind,
dat in zijn vader geen enkele twijfel vindt.
Hij weet dat wat zijn vader heeft gezegd
komt goed, en wordt aan dat kind uitgelegd.

Heer' geef mij de hoop als van een kind,
dat naar de dag van zijn verjaardag verlangt,
hoopt wat het vraagt, daarmee wordt verrijkt
en daar zijn blijdschap door omarmt.

 
Heer' geef mij de liefde voor mijn kind,
zodat ik mij altijd in kan blijven leven,
welke vragen of moeite in dat kind zich begeven,
en daar het juiste antwoord voor vindt.

Heer' geef mij de liefde voor mijn kind,
waardoor ik mij voor dat kind niet hoef te schamen.
Liefde zoals U de zondaars nog bemint,
die door Uw Liefde getrokken tot U kwamen.

Heer' maak mij gehoorzaam als Uw kind,
wat door U hier op aarde is geboren
waar U, Uw beeld en werk in terugvindt,
dat geheel naar Uw wil zal doen, bij U zal horen.


Heer' leer mij U te danken als Uw kind
voor alles wat U van Hem, aan mij heeft gegeven,
zodat U mij in Jezus bloed gewassen vindt
volkomen rein, tot eer van U mag leven.

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten