maandag 9 december 2013

 
Vragen om antwoord te krijgen!
 
 
 
Hoeveel denk ik dagelijks aan de tijd
dat God mijn ziel van mijn lichaam scheidt.
Hoeveel laat Zijn Geest mij dagelijks merken
dat er een einde aan komt om daaraan te werken?
 
 
 
Hoe vaak laat God Zijn Woord aan mij zien
iedere dag, waarvan het einde misschien
voor mij heel dichtbij is gekomen,
zal ik die dag verwachten of nog niet willen zien?
 
 
 
Hoeveel zal mij hier nog binden
aan  mijn geliefden en aan mijn vrienden,
die ik nu nog zo graag ziende wil behouden,
het zijn voor mij toch bekenden, die ik vertrouwde?
 
 
 
Hoeveel dagen en nachten
wil God mij nog laten wachten,
totdat Hij zal zeggen nu is het genoeg
dat de aarde je hier, tot eer van Mij droeg?
 
 
 
Hoe goed ben ik verzekerd
van het geloof in mijn Heer' en God
  om Hem te kunnen ontmoeten
kom ik in gewicht en prijs niet voor Hem te kort?
 
 
 
Hoeveel recht heb ik op deze vragen
hoelang God mij hier nog zal verdragen?
Is het niet dat Hij dat alleen bepaalt,
wanneer Hij mij in vrede tot zich haalt?
 
 
 
Hij heeft mij in Zijn Zoon antwoord gegeven
op de vraag, geloof jij dat?
 Bij Lazarus graf ook aan omstanders gegeven
die in Mij gelooft, zal niet sterven maar leven.
Daarop kan ik uitziende naar Hem, op Zijn tijd wachten
wanneer Hij mij bij Hem en Zijn Vader zal verwachten!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten