maandag 30 december 2013

Gebed om hulp!


O zaligmakend God,
U die mij hebt onderwezen
om in dit heilrijk lot
Uw Woord te kunnen lezen.
Dat kan ik niet alleen,
Uw Geest leidt mij daardoor heen,
hoe U Heer'
mijn Redder wilt wezen.

 
O alvermogend God,
niets kan mij nog weerhouden
om in mijn onzalig lot
niet meer op U te vertrouwen.
Het is Uw heilig recht
om mijn gangen daarin te keren,
Heer' U wilt dat voor mij doen
en door Uw Geest mij leren.


O onweerhoudbaar God,
dat laat Uw Liefde voelen
dat ik opnieuw geboren word,
zoals U dat eens bedoelde.
Geen ding kan ik weerstaan,
dat U in Liefde doet
U hebt het Zelf gedaan
en wat U doet komt goed.


 
O God van mijn vertrouwen,
neem mijn werk er tussen uit,
om met U mee te willen bouwen
in Uw verkiesbaar besluit.
Laat mij van U verwachten,
dat wat Uw Woord belooft,
biddende in de duistere nachten
met het van U verkregen geloof.


O allerhoogste Majesteit,
die in het rijk der hemelen zijt,
laat mij U gehoorzaam wezen,
wilt U mij, mijn schuld vergeven.
Laat Jezus zijn mijn Heere
die mij naar U doet keren.
Hem is de macht gegeven
dat ik door Hem voor U kan leven.

 
 
Soli Deo Gloria!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten