maandag 9 december 2013

Droefheid naar God.

2 Kor: 7:10a


Heer' breng mij met mijn vragen
naar Uw Woord alleen,
Laat mij daar mijn noden klagen,
troost U mij door mijn moeite heen.



Heer' ik weet het vaak veel beter
dan een ieder om mij heen.
Maar ik kom over als een betweter
en dat maakt mij bedroefd naar U alleen.



Heer' ik kan zonder U niets weten
wat voor mij onmisbaar is van U.
Wilt U de juiste kennis in mij meten
en wat tekort is, Heer' ach geef mij dat nu.



Heer', ach geef mij opnieuw de stille uren
waarin Uw Geest mijn hart vervult.
Breek in mij af de dikke muren
vergeef mijn opstand wat U in mij niet duldt.



Heer' laat in mij Uw wil geschieden
zonder dat ik daarbij tegenwerk
met woorden van mijzelf,
maar wat Uw Woord gaf aan Uw kerk.



Heer' vervul mijn hart met dat begeren
wat door Uw Geest er wordt verwekt.
Maak dat ik het van Hem zal leren
dat door mijzelf niet wordt ontdekt.



Heer' laat in mij geen haat of wraak ontstaan
die door U niet zal worden weggenomen.
Laat mij gehoorzaam uw kruisweg gaan
met U in Gods Koninkrijk doen wonen!



Soli Deo Gloria!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten