zondag 22 december 2013



Uw Naam Immanuel brengt ons saam
en klinkt als een klok!


Jes. 1-17


Als benauwdheid mij omringt,
de vijand mij op de knieƫn dwingt,
laat mij Uw roepstem dan niet weerspreken
door met Uw aanwijzingen te breken.


Als U Uw dienaar tot mij zendt
laat mij dan doen naar zijn bevelen,
waardoor ik hem komende van U herken,
Uw Naam door hem aan mij wordt gegeven.


Laat mij niet als een paard weerstreven
door steeds mijn eigen gang te gaan.
Immanuel, de naam van U verkregen
leer mij die naam gelovende verstaan.


Hoe dwaas zijn onze wegen
om zonder God en Zijn gebod te leven,
terwijl U ons in onze voorgeslachten
laat zien hoe zij leefden, die aan U dachten.


Laat Heer' Uw Naam Immanuel
altijd tot herkenning mogen wezen,
waarin U mij door Uw Geest doet verstaan,
God met ons, dan heb ik niets te vrezen.


Nooit meer zonder die Naam te zijn
die voor eeuwig mij bij zal blijven.
Uw bloed waste mijn naam van zonden rein,
waarmee Uw Naam op mijn voorhoofd is geschreven.


Uw belofte houdt U staande Heer'
laat mij op Uw Naam vertrouwend bouwen.
Steeds sterker verlang ik naar Uw wederkomst,
wanneer geloven wordt aanschouwen!


Soli Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten