woensdag 18 december 2013

Maak mijn uren en mijn tijd
tot Uw dienst bereid!




Jarenlang heb ik het geweten,
wat ik jaren heb verzwegen
op plaatsen waar ik meende
dat God daar met Zijn genade niet was.
Maar God in Christus is wel bij mij gebleven,
terwijl daar geen reden voor was in mijn gedrag.


Jarenlang heb ik het geweten,
wat ik jaren heb verzwegen
op plaatsen waar er reden voor was
om van Gods liefde voor zondaren,
met blijdschap te getuigen,
terwijl God mij nog Zijn genade gaf.


Jarenlang heb ik gezwegen,
terwijl God mij in Zijn Naam heeft gedoopt
en mij Zijn Woord en Geest heeft gegeven,
waardoor Hij in Christus schonk de hoop
om daardoor gedreven, anderen te wijzen
op het eeuwige leven voor die in Christus gelooft.



Jaren geleden heeft God mij gegeven
Zijn lieve Zoon, om mijn schulden te vergeven
waardoor ik schuldig ben mijn dank te bewijzen
door anderen naar Hem te verwijzen,
Hij die aan het kruis voor zondaren stierf,
door Zijn dood en opstanding het leven verwierf.



Heer' leer mij mijn knieƫn voor U te buigen,
mijn grote tekort met schaamte te betuigen
voor de jaren waar ik heb gezwegen,
over de wonderlijke wegen die U voor mij bent gegaan.
Laat de momenten waarin U mij nog verdraagt,
hier een getuige wezen, van wat U in Uw Woord van mij vraagt.



Soli Deo Gloria!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten