donderdag 5 december 2013



Twist onze twistzaak, Hemel Heer.



 lezen; Jesaja 5

Doch de HEERE der heirscharen zal verhoogd worden door het recht; en God, de Heilige, zal geheiligd worden door gerechtigheid.


 
 
 
Mijn God zal verhoogd worden door het recht
wat ons in Jezus Christus Zijn Zoon, is toegezegd.
En God, die heilig is zal geheiligd worden
door de gerechtigheid die in Zijn Waarheid is neergelegd.
Geen mens zal aan Zijn rechtvaardig oordeel kunnen ontkomen
die door zijn ongeloof niet tot die Bron van recht is gekomen.
 
 
 
Twist U mijn twistzaak, Hemel Heer'
houdt U mij vast zodat ik mij niet verweer
daar ik dat recht door Uw genade heb gekregen,
onthoud hen niet Uw recht aan 't kruis verkregen,
toon ons Uw gunsten waarin wij kunnen leven
zodat wij Uw zegen aan anderen door kunnen geven.
 
 
 
 
Neem Heer' bij mij de bitterheid van mijn mond
die door wederzijds onbegrip zo fel ontstond,
niet wilde ophouden om tegen elkaar te strijden
voordat de één de ander er onder zou krijgen.
Schenk ons Uw Geest, waardoor wij het aan U overgeven
met woorden van genade, die U geeft aan die door U leven.
 
 
 
 
Beoefen ons om naar Uw wil te handelen
zodat wij en ons nageslacht  in Uw Waarheid wandelen,
neig ons hart en maakt het bereid
dat het U kan loven tot in der eeuwigheid.
Maak ons met Jacob mank aan onze zijde
zodat U ons laat gaan door niet meer tegen U te strijden.
 
 
 
 
Leer ons het luisteren te kunnen blijven doen
en op de aan ons gestelde vragen
het antwoord uit Uw Woord aandragen
waarin Uw liefde door kan komen,
omdat U onder zulke tegensprekers die wij zijn,
die eigengerechtigheid Zelf hebt weggenomen.
 
 
 
 
O hadden wij maar een heel klein deel van al Uw
 weldadigheden, die U aan het kruis voor ons volbracht.
Wat zouden wij dan zijn uitgestreden
en geen verdedigend woord meer hebben ingebracht.
Wij zouden als U voor Uw haters hebben gebeden
en de grootste schuld aan ons zelf hebben toebedacht.
 
 
 
 
U twistte met mijn twisters, Hemel Heer'
door Uw grote kracht leg ik nu de wapens tegen hen neer
en ga ik met Uw Volk vrolijk samen om de stad,
in plaats van wapens, trompetten laten klinken
waardoor de zwaarste muren tussen ons vallen
en onze vuisten niet naar elkaar meer doen ballen
Ja U alleen maar dankende loven, elke morgen weer!
 
 
 
 
 
Soli Deo Gloria! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten