dinsdag 24 december 2013


Gods Kind op aarde.


 
Dat enige Kind op aarde
van onovertrefbare waarde,
dat kind uit God geboren,
door dat Kind ga ik nooit verloren.


Dat enige Kind op aarde
ontvangen in de moederschoot,
het Kind dat God niet spaarde,
dat maakt mij Gods gunstgenoot.


Dat enige Kind op aarde
kwam op Zijn Vaders gezag,
uit Liefde voor en van Zijn Vader
waardoor ik eeuwig leven mag.


Dat enige Kind op aarde
voldeed aan Gods gebod.
Dat overtreders daarvan spaarde,
werd hier gekruisigd en bespot.


Dat enige Kind op aarde
nam al mijn schulden weg.
Mijn God die ik had verlaten
bracht mij door dat Kind weer terecht.


Dat enige Kind op aarde
het vleesgeworden Woord,
die door Maria is ontvangen,
dat heb ik door Gods Geest gehoord.


Geen ander kind op aarde
kan aan Gods recht voldoen.
Alleen Gods Kind dat kwam op aarde,
heeft mijn schuld aan God verzoend!


 
Soli Deo Gloria!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten