vrijdag 27 december 2013

Hoe lang nog...
 
 
 
 
 
Hoe lang zal God mij hier nog sparen,
is mijn schuld nog niet groot genoeg?
Waarvoor wil Hij mij nu nog bewaren,
Hij die mij, zondaar, al zo lang verdroeg?
 
 
 
 
Hoe lang moet ik blijven strijden
tegen de verleidingen hier op aard?
Waarvoor nog aanzien van zoveel lijden
dat anderen en mij niet wordt bespaard?
 
 
 
 
Hoe lang zal ik mijn lusten kunnen weerhouden
van dingen waarmee ik mijn God niet dien?
Waarom ben ik dikwijls niet tegen te houden
voor die dingen die ik persé wil zien?
 
 
 
 
Hoe lang zal God mij geduldig verdragen
in de momenten waar ik niet aan Hem denk?
Waarom moet ik nu nog zoveel klagen
terwijl Hij mij toch zoveel genade schenkt?
 
 
 
 
Hoe lang gebruik ik nog zoveel woorden,
terwijl ik aan Zijn Woord voldoende heb
en misschien anderen wel mee stoorde
en zo gevangen hield in mijn eigen web?
 
 
 
Hoe lang moet ik God nog zoveel vragen,
Heer' neem mij maar uit de zonden weg.
Hoe lang moeten de mensen mij nog verdragen,
Heer' ik weet het wel, U heeft alleen dat recht.
 
 
 
Zo lang Uw Woord en Geest mij nu nog leren,
hoe groot en wonderlijk Uw weg met mij hier is.
Zo lang zult U de tegenstand in mij keren,
genoeg te hebben aan wat ik in Uw genade niet mis!
 
 
 
 
 
Soli Deo Gloria! 
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten