vrijdag 27 december 2013

Kerstfeest voor mij!


Uw recht o God hebt U verkregen
in Uw eerstgeboren Zoon.
Hij betaalde al mijn schulden
ontving van mij daarvoor
slagen, smaad en hoon.

Uw recht o God ligt vast verankerd
in Uw eerstgeboren Zoon.
Uw Liefde deed Hem hier komen
Hij kwam voor mij op aarde 
verliet hiervoor Zijn Vaders troon.

Uw recht o God als in Uw Woord omschreven
maakte mij een tweede broeder van Hem.
Hij heeft voor mij op aard geleden
dat hoorde ik als van mijn eigen stem.
Hij heeft voor mij de wijnpers betreden.
 

Uw recht o God beslist mijn leven
door Uw eerstgeboren Zoon.
Mijn oudste broeder heeft voor mij gestreden
ontving van U de dood als loon.
Maar zelf was Hij van zonden schoon.



Uw recht heeft Hij van U verkregen
om voor mij te bidden aan Uw troon.
De dood heeft Hij voor mij overwonnen
ontving daarvoor hier een doornenkroon.
Waarlijk zei de hoofdman, Hij is Gods Zoon!



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten