maandag 16 december 2013

Bekering
 
 
Klaagliederen 5:21
 
 
 
Bekering dat begint bij U o Heere,
dat is advent wat mij wil leren,
dat bij mij van U nodig is.
 Kom vervul mijn hart met die vraag,
waarvan ik het antwoord zonder U mis.
 
 
Bekering is een noodzaak
die U Heer' in mijn hart verwekt,
wat mij zonder Uw Geest niet raakt,
zal door Hem in mij worden ontdekt,
waardoor advent in mij ontwaakt.
 
 
Bekering wordt dan onmisbaar geacht,
het werk van U wordt dan verwacht.
'Geef, Heere wat U vraagt
en vraag wat U geeft' *Augustinus
Opdat mijn dode ziel voor U leeft.
 
 
Bekering is onontbeerlijk
voor het hart wat door U leeft.
Hoe verwonderlijk en heerlijk
is het voor die mens die U dat geeft,
wat hem van de dood geneest.
 
 
 
 
Bekering is Uw werk o Heer'
dat blijkt uit Uw Woord mij steeds meer en meer,
U die Uw Volk zalig maakt,
dat is Uw Naam Jezus, die Redt,
wat mij nodigt tot U te komen in mijn gebed.
 
 
 
 
Heere bekeer mij want dan zal ik het zijn.
Bekeerd door Uw gebroken lichaam
en het door U vergoten bloed.
Troost en bemoedigt U hier mijn gangen,
wat mij naar Uw komst doet verlangen.
 
 
 
 
Bekering Heer' dat is Uw wonderlijk werk
dat U in de harten van Uw kinderen werkt.
Die doen dan wat U in hen heeft verwekt
U dankende eren om Uw grote geduld,
waardoor de eis van bekering door U is vervuld!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
  
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten