zondag 1 december 2013

Overgave !

 

 
Heer', neem weg mijn overmoed
en laadt mij doen zoals U doet,
eerder aan onze haters overgeven,
dan tegenover hen te staan
met vuisten naar hen opgeheven.

 

 
Leer mij, die lessen elk moment 
door biddende naar U toe te keren,
want Heer' ik vergeet nog elk moment,
dat U Heer' mijn Verlosser bent,
dat blijkt hoe ik mij wil verweren.



Laat mij leren schade te kunnen lijden,
door op uw gangen acht te slaan,
dat ik mij in Uw overwinning zal verblijden,
veilig schuilend achter U aan,
dan zal U voor mijn rechten staan.



Leer mij mijn eigen belangen af te leggen,
zodat mijn vijand dan zal zien
dat U het voor mij, hen zal zeggen
dat U de straf nam, die ik verdien
en daardoor van mij vlie'n.

 

Laat mijn beeld door U geschapen
een spiegelbeeld zijn van mijn ziel,
waaruit Uw liefde voor mij mag blijken,
de nederige houding die bij U werd gezien,
dan zal mijn hoogmoed van mij wijken.



Laat de adem van mijn mond
een welriekende reuk zijn en gezond,
mijn afhankelijk zijn van U doen blijken,
zodat mijn leven zal verrijken,
hoe kort of langer dit hier bestond.



Laat mij elk moment Heer'
Uw wederkomst op aard verwachten,
dat ik mij in mijn gebeden naar U keer,
omdat ik geen moment mijzelf kan geven
om voor Uw aangezicht te kunnen leven.


Soli Deo Gloria!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten