zaterdag 21 december 2013


Vanuit God gezien...


Joh. 6: 22-40


Heer' laat mij in geloof U mogen aanschouwen,
die grote gunst van de liefde die U bewoog
om mij als zondaar te willen behouden,
terwijl ik U zovele malen bedroog,
daar waar ik van Uw liefde hoorde te getuigen,
bleef ik voor mijn eigen werken buigen.


Heer' laat mij in geloof U mogen aanschouwen,
de werken die U voor mij in liefde heeft gedaan,
U bleef ondanks mijn wantrouwen Dezelfde,
 U deed wat ik voor God niet heb gedaan.
Alles waarin ik Uw gebod heb overtreden,
hebt U op U genomen, bent U voor aan het kruis gegaan.


Heer' laat mij in geloof U mogen aanschouwen,
de wonderen die u voor mij heeft gedaan.
Dat wil Uw Geest mij voor ogen houden,
Uw geschreven Woord mij doen verstaan.
De tijd die U mij heeft gegeven,
laat mij die door Uw liefde nu aan anderen besteden.


Heer' laat mij in geloof U mogen aanschouwen,
de toekomst die U mij heeft bereid.
Dat ik hier mijn hoop op U zal bouwen
totdat U op de wolken aan de wereld verschijnt.
Dan wordt mijn hoop en geloof, aanschouwen
en verandert de tijd in een eeuwige heerlijkheid.


Heer' laat mij Uw liefde die nooit meer verdwijnt
 aan geen mens door mij worden achtergehouden.
Laat mij getuigen daar waar Uw naam wordt bespot,
dat U de Zoon van God bent waarop men kan bouwen.
Nog is er tijd, nog is er Uw vleesgeworden Woord
dat door Uw Geest nog kan worden verstaan, ongestoord!


Soli Deo Gloria!   



Geen opmerkingen:

Een reactie posten