zaterdag 14 december 2013


Jezus als medicijnmeester!



De mens is na zijn val,
zeer broos en dodelijk gewond
aan zijn beperkte tijd gebonden,
wat een deel is van de eeuwigheid
waar hij zichzelf niet van bevrijdt.


God heeft een medicijn gevonden
voor mensen in de tijd.
Dat medicijn is aan Jezus
Gods Zoon verbonden,
die ons van al onze ellende bevrijdt.


Gods Zoon heeft al het menselijke doorstaan
door alle ellende op zich te nemen.
Dat gaat ons mensen ver te boven
dat laat Hij ons alleen verstaan
door in Zijn werk, door Hem gedaan te geloven.



Geen menselijke beproeving was onbekend,
Hij is het medicijn voor wie Hem erkent,
het recht van Zijn genade aan hen te willen geven,
die Zijn komst in het vlees, de mens doet leven.
Een eeuwig leven zonder eind.


Hoe dichter Hij bij mij leeft,
hoeveel te meer Hij mij Zijn medicijn geeft
om mij van al mijn wonden door de zonden
met Zijn hulp voor mij, op Hem gebonden,
zo overwon Hij de doodangst, 
toen Hij met mij uit het graf verrees.




Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten