zaterdag 7 december 2013

Waarom niet of daarom wel?
 
 
 
 
 
Waarom zou de Satan het mij niet hebben gezegd
ga maar naar Jezus toe, Hij maakt alles recht,
want jij kunt ook wel tot God blijven komen
die onmogelijkheid heb Ik je echt niet afgenomen?
 
 
 
Waarom staat er dan geschreven; dat die tot God komt
moet geloven dat Hij de Beloner is van diegene die Hem zoeken?
Waarom zou ik dan dat zelf doen
als de Satan uit mijzelf daartoe zal verzoeken?
 
 
 
Waarom is het onmogelijk zonder geloof God te kunnen behagen
hoe zou ik zonder Hem te kennen het geloof aan Hem vragen?
Waarom zegt Hij mij dan, dat ik mij altijd zal vergissen
als Hij eerst niet laat zien, hoe Hij Zelf mijn schuld uit zal wissen?
 
 
 
Waarom komen de waaroms in mijn ziel naar voren
zonder Gods roepstem, zal ik God niet willen horen.
Waarom doe ik terwijl ik Hem ken, nog zoveel naar Satans stem?
Zal ik tot Hem komen, als Hij mij dat niet laat horen in mijn oren?
 
 
 
Waarom raakte de vrouw zijn kleed aan
had zij dat op Satans aanraden gedaan?
Zoals ook de vromen eens spraken, dat Zijn kracht daarvan kwam
waardoor Jezus zei; kan een volk wat tegen zichzelf
verdeeld is blijven bestaan?
 
 
 
Daarom is het onmogelijk God te kunnen behagen
als wij in Zijn Zoon en door Zijn Geest niet tot Hem komen,
daarom is dat een onmogelijk kunnen
omdat de Satan wil dat wij dat recht God niet gunnen.
 
 
 
Daarom moet ons beeld in Christus worden gevonden
bij hen die door Hem met Hem aan het kruis werden gebonden
en door Hem met Hem uit het graf zijn opgestaan,
dat heeft niemand anders dan God in Zijn Liefde gedaan!
 
 
 
 
Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten