maandag 2 december 2013

 
Oordeel of voordeel?
 
 
 
 
Heer' in Uw Woord
spreekt U mij persoonlijk
op mijn gebreken aan,
wat dan niemand
om mij heen kan verstaan.
Daarin maakt U
door Uw Geest
aan mijn ziel bekend,
wie U Heer' voor mij
persoonlijk bent.
 
 
 
 
Niemand kan het mij vertellen
zoals U dat 
persoonlijk bij mij doet,
zonder een oordeel
over mij te vellen
maakt U wat verkeert is
in mij, naar Gods recht, goed.
Door niemand word ik
als bij U, zo hier ontmoet,
U die dat doet in
het geven van 'brood en wijn'
wil dat alleen voor 
schuld belijdende zondaren zijn.
 
 
 
Leer mij zo ook
mijn naaste apart te nemen
als ik hem wat vraag of zeg,
niet alleen zijn
aandacht voor mijzelf claimen
want met anderen daarbij
komen die ook zo in
verlegenheid terecht.
Ook al heb ik mijn gelijk
laat mij aan U Heer'
dat eerst vragen,
voordat ik daarover bij  
anderen ga klagen.
 
 
 
Heer' ik wil mijn schuld belijden
voor de keren dat ik
niet op mijn woorden paste
waardoor ik anderen liet lijden,
omdat ik meende
dat bij hun spreken
het gelijk niet aan hun zijde was.
Wil Uw liefde in mij schenken
zodat ik altijd eerst aan U zal denken
voordat ik mijn woorden spreek,
dat ik daarmee 
zelfs onwelwillend
Uw liefdesband met mij verbreek.
 
 
 
 
Soli Deo Gloria! 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten