maandag 5 mei 2014


Bidden zonder ophouden!
 
Math. 6: 6
                  naar Luthers dagboek
                        uit de diepte roep ik tot U.

 
Heer' laat Uw Geest mij leren,
het gebed wat U verhoort,
laat mijn woorden U niet onteren,
maar spreken uit het begeren
dat Uw Woord geheiligd wordt.

 
Heer' laat Uw Geest mij doen zien,
welke straf ik heb verdiend,
door niet te bidden naar Uw Woord,
wat onterend door U wordt gehoord,
reinigt U Heer' mijn woorden.

 
Heer' laat Uw Geest mij doen zien,
het onderscheid in waarheid en leugens,
dat ik U alleen in waarheid dien
leidt U mijn tong met Uw teugels,
dan begeeft mijn gebed zich naar U heen.

 
Heer' laat Uw Geest mij doen verstaan,
het gebed door U voorgedaan,
dan komt het in mij openbaar,
de woorden van U zijn alleen waar,
Heer' leer mij daarmee te bidden.

 
Heer' laat Uw Geest mij doen horen
of U mijn gebed heeft verhoord,
laat onder het bidden mij niets doen storen,
maar luisteren naar het antwoord uit Uw Woord
of U door mijn gebed bij mij wilt horen.

 
Heer' wilt U bij de Vader voor mij bidden,
U wordt daar door niets of niemand gestoord,
laat Uw Geest tussen ons in het midden,
zodat Uw gebed aan de Vader
voor mij verstaanbaar wordt gehoord!
 
Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten