maandag 19 mei 2014

n.a.v. een dienst uit de Westerkerk te Veenendaal, 18-05-'14. 18.25u
http://www.hervormd-veenendaal.nl/kerkdienst-westerkerk-gemist


Gedoopt zijn!
ja, tenzij
of
nee, tenzij?
lezen: Rom. 6: 1-12
            2 Tim 2: 11-13

Gedoopt zijn in Gods Naam
maakt mij een kind van God,
Zijn Geest maakt mij daartoe bekwaam,
waardoor ik opnieuw geboren word.

 
Gedoopt zijn in Gods Naam,
daar was ik eens als een onmondig kind bij,
het gelovig jawoord kreeg God niet van mij,
God maakte mijn ouders daartoe bekwaam.

 
Gedoopt zijn in Gods Naam, ja, tenzij
ik als mondig mens een zondig leven leid.
Ik mij niet geheel aan Hem overgaf in zijn dood,
dus ook niet opstond uit Zijn graf.

Gedoopt zijn in Gods Naam, ja, tenzij
ik niet naar Zijn Naam vraag
en niet naar Zijn wil en wet gedraag,
dan past en blijft Gods Naam niet bij mij.

Gedoopt zijn in Gods Naam, ja, tenzij ik alleen
mijn eigenbelang diende in mijn tijd van leven
dan zal Hij Zijn genade mij niet geven,
Zijn Zoon stierf dan niet voor mij.

 
Gedoopt zijn in Gods Naam, nee, tenzij
ik al mijn zonden in geloof Hem belijd
met Jezus sterf en met Hem leef,
waar Hij mij Zijn recht op eeuwig leven geeft.

 
Gedoopt zijn in Gods Naam, ja omdat
ik Zijn wil en wet door geloof in Hem beaam,
waaruit Zijn Liefde voor mij blijkt
in Jezus verzoenend bloed,
mijn God in Zijn genade naar mij kijkt.

Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten