dinsdag 27 mei 2014


Hoe vaak...


Hoe vaak probeer ik aan straf te ontkomen,
altijd weer als ik weet dat ik het verdien,
heb ik eerst van mijn overtreding afstand genomen
omdat ik mijn overtredingen niet onder ogen wil zien.


Hoe vaak probeer ik mijzelf te vergeven
 alles wat ik verkeerd heb gedaan,
omdat ik met eigen ogen heb gelezen,
dat wat ik in Gods Woord daarvan zag staan.


Hoe vaak probeer ik weg te komen,
met zo min mogelijk straf, die ik zou moeten krijgen,
onder bladeren vandaan moest komen
omdat God mij riep toen ik bleef zwijgen.


Hoe vaak probeer ik het af te schuiven,
dat wat verkeerd was en niet mocht,
waarvoor men Jezus liet drinken zure druiven,
omdat Hij mijn schuld door Zijn vergoten bloed kocht.


Hoe vaak probeer ik mijn eigen weg te kiezen,
terwijl ik weet welke Weg God mij heeft bereid
om het eeuwige leven niet te verliezen,
de Weg moet nemen naar Zijn Koninkrijk.


Hoe vaak probeer ik mij te verontschuldigen
met dingen die er helemaal niet toe doen.
Mijn zonden dagelijks zo te vermenigvuldigen
alsof God mijn schuld niet heeft verzoend.


Hoe lang, o God zult U mij nog verdragen
in dit zondig lichaam wat mijn verloste ziel omknelt,
laat mij met diep berouw mijn noden U klagen,
ach, doe mij toch bij de verloste zondaren worden geteld!


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten