donderdag 22 mei 2014


Dan en nu
of
 nu en dan?

Dan wanneer ik nooit meer
een vreemd verlangen bezit
en ook niet telkens weer'
door listen gevangen zit,
ja dan ben ik Uw bruid o Heer'
in het smetteloos zilverwit!

 
Dan wanneer ik nooit meer
achterdochtig ben
en ook niet telkens weer,
een zonde aan U beken,
ja dan ben ik de mens o Heer'
die God wil dat ik ben.

Dan wanneer ik nooit meer
twijfel aan, van wie ik ben
en ik ook niet telkens weer
aan die vreselijke leugens wen,
ja dan ben ik de mens o Heer'
die door God geschapen is.

Dan wanneer ik nooit meer
hoef te geloven wie God is
en ik ook niet telkens weer
het hopen in mij weer mis,
ja dan ben ik de mens o Heer'
die weet wat ware Liefde is.

 
Dan wanneer ik nooit meer
ziek zal zijn
en ik ook niet telkens weer
verdriet zal hebben om de pijn,
ja dan ben ik de mens o Heer',
die weet wat dat voor U moest zijn.

Dan wanneer ik nooit meer
aan schuld of straf meer wen
en ook niet telkens weer 
de maat van het genoeg niet ken,
ja dan ben ik de mens o Heer'
die genoeg heeft aan wie U bent.

Nu ik dit onder ogen krijg
de dingen waar U voor heeft geleden
en nu ik nog steeds weer
over andermans fouten niet zwijg
ja dan ben ik de mens
die U nu maar straks niet weer 
smeek, vergeef het mij o Heer'

totdat U wederkomt, één keer!
 
Soli Deo Gloria!  





Geen opmerkingen:

Een reactie posten