zaterdag 24 mei 2014


Het onze Vader!

 
Leer mij Heer'
dat gebed te bidden
dat U mij heeft voorgedaan,
zodat onze Vader in de hemel,
dat wil en kan verstaan.

 
Leer mij Heer'
dat gebed te spellen,
wat U uitgesproken heeft,
dan kan ik onze Vader in de hemel
vertellen wat er in U en mij leeft.

 
Leer mij Heer'
Uw gebed te bidden,
door de kracht van Uw Geest,
die mij Uw woorden uit Uw Woord
doet herinneren en Uw grote Naam vrees.

Leer mij Heer'
Uw gebed zo te bidden,
waarin niets vergeten wordt,
alles wat voor mij echt nodig is,
kan ik dan vragen aan mijn God.

Leer mij Heer'
Uw gebed te overdenken,
waar zo kort en krachtig staat,
wat U mij hebt willen schenken,
zodat God mij nooit meer verlaat.

Leer mij Heer'
Uw gebed met vreugde
elke dag te bidden en te danken
om vergeving voor alles wat bij mij niet deugde,
God te loven met aan Hem gewijde klanken.

Heer' Uw gebed aan God is volmaakt,
dat zonder een middelaar Uw Vader raakt,
U kunt en wilt mij dat ook doen verstaan,
waarom U mij Uw heilig gebed 
heeft voorgedaan!
 
Soli Deo Gloria!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten