vrijdag 23 mei 2014

 
 
Voorbij?
 
 
 
De dag van gisteren is voorbij
dat maakt het onmogelijk voor mij
om daarin iets over te kunnen doen
mijn lach, of traan en mijn onfatsoen.
 
 
 
De dag van gisteren is voorbij
die zal niet nog eens komen,
die dag gaf God aan mij
om Hem met Zijn eer te belonen.
 
 
 
De dag van gisteren is voorbij,
waarover ik nu spijt kan krijgen,
door wat ik dacht en wat ik zei,
maar beter had kunnen zwijgen.
 
 
 
De dag van gisteren is voorbij,
zoals nu al voor mij
vijfentwintigduizend en tweehonderd
twee en negentig dagen,
dat God mij heeft verdragen.
 
 
 
De dag van gisteren is voorbij,
daar hoef ik niet meer over te klagen,
Vandaag is er misschien nog voor mij
daarom laat God mij nu naar Hem vragen.
 
 
 
De dag van God gaat nooit voorbij,
één dag is bij Hem als duizend jaar
en duizend jaren als één dag,
Op Zijn dag ontmoet Hij mij.
 
 
 
Nu is het de aangename tijd,
nu is het mijn dag van zaligheid,
waarop ik Hem al mijn schuld belijd
waarvan Jezus mij voor eeuwig heeft bevrijd.
 
 
2 Korinthiërs 6:2
Want Hij zegt: In den aangenamen tijd heb Ik u verhoord, en in den dag der zaligheid heb Ik u geholpen. Ziet, nu is het de welaangename tijd, ziet, nu is het de dag der zaligheid!
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten