zondag 25 mei 2014

n.a.v. een dienst uit de Westerkerk te Veenendaal 12-05-2014 -09,25
http://www.hervormd-veenendaal.nl/kerkdienst-westerkerk-gemist


Kiezen of uitverkoren zijn?

lezen Jozua 24 1-27

Heer' geen keus is mij gelaten
om een kind van God te willen wezen,
het is Uw liefde Heer' die mij niet zal verlaten,
zo heeft Uw Geest mij dat voorgelezen.

 
Heer' geen keus hoef ik zelf te maken
of God mijn Vader wel wil zijn,
U heeft mij Zelf aan willen raken,
gaf mij Uw Naam bij het doopfontein.

 
Heer' geen keus is aan mij voorgelegd
in het kiezen van mijn voorgeslacht,
al heel ver voor mijn bestaan,
heeft U het ook voor mij volbracht.

 
Heer' geen eigen keus zal mij doen baten,
of U wel of niet van mij houdt,
die keus mag ik alleen aan U overlaten,
 dat ik gelovend op U vertrouw.


Heer' geen keus zal beter wezen,
dan die U in Jezus Christus nam,
Hij kwam op Uw bevel om mijn schuld te vergeven,
waardoor Hij als mens aan het kruishout kwam.


Heer' geen keus is ook een keuze maken,
omdat U mij Uw genade schonk,
door Uw keus voor mij aan U over te laten,

omdat U voor mij die bittere beker dronk.


Heer' er is niets van mij wat Uw Liefde bepaalt
waardoor U van mij heb willen houden,
dat heeft U uit Jezus vergoten bloed gehaald,
waardoor ik op Uw Liefde voor mij kan vertrouwen.


Soli De Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten