maandag 26 mei 2014


Gods Naam wordt geloofd!

     lezen: psalm 116
 melodie: psalm 116




1. God heeft mij lief en daarvoor dank ik Hem,
Hij gaf Zijn Woord en heeft dat nooit verbroken,
Zijn Geest heeft eens mijn tegenstand doorbroken,
nu prijst mijn ziel mijn God van wie ik ben.


2. Eertijds was ik een mens die Hij eens schiep,
maar ik koos zelf mijn weg hier in dit leven,
ondanks Hij mij Zijn Woord wel had gegeven
was ik het die steeds verder van Hem liep.


3. Nooit kwam ik zelf vrijwillig tot mijn God,
dat was maar schijn om schulden te bedekken,
totdat Hij in mij Zijn Zoon eens verwekte,
door Gods verbond aan Hem verbonden werd.


4.Eer dat ik sprak, sprak God alleen tot mij,
Ik doop je in Mijn Naam van jou gegeven
om naar mijn wet en wil te kunnen leven,
Mijn Zoon kocht jou van al je zonden vrij.


5. Zijn Geest leert mij Zijn woorden te verstaan,
eerst had ik daar mijn weerwoord opgegeven,
maar door Zijn Zoon kan ik ook voor God leven,
niets is er wat Zijn macht doet tegen gaan.


6. God was en is Die altijd blijven zal,
mijn Schepper die Zijn rechten heeft verkregen,
door Jezus dood en opstaan Hem gegeven,
mij heeft verlost uit satans valse val.


7. God heb ik lief want die getrouwe Heer'
hoort mijne stem mijn smeking en mijn klagen,
Hij neigt Zijn oor 'k roep Hem nu al mijn dagen,

Hij schonk mij hulp en redt mij telkens weer!

Soli Deo Gloria! 




  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten