vrijdag 2 mei 2014




De Bijbel...

De Bijbel is geen God,
maar de God van de Bijbel is Heer'.
Ik twijfel daaraan niet meer,
Hij schenkt mij daaruit Zijn heilrijk lot.

 
De Bijbel is een kompas,
dat leidt naar mijn God en Heer'
omdat ik onder de vreemde was,
keert Zijn weg' mij tot Hem weer.

 
De Bijbel is het Woord
dat God heeft laten schrijven.
Wie dat door Zijn Geest hoort,
zal eeuwig in leven blijven.

De Bijbel is geen wetenschap
om alleen met verstand te kunnen leren.
Gods Geest zal stap voor stap
een mensenoor naar God doen keren.

 
De Bijbel is geen boek
om zonder liefde iemand de oren mee te wassen,
dan keert men zich doorgaans in een vloek
die niet bij Gods zal passen.

 
De Bijbel is Gods Woord,
waarin Zijn wetten staan geschreven,
wie dat verstaan heeft, door Zijn Geest gehoord,
ziet dat geen mens daarin is gebleven.

 
De Bijbel is het Evangeliewoord,
door Jezus aan het kruis geschreven,
wie Zijn woorden daar heeft gehoord,
zal gelovend in Zijn wet zijn gebleven.

Soli Deo Gloria!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten