zaterdag 17 mei 2014


Is het net zo lang, 
als dat het kort is?

 
Een seconde zonder God
of een leven van duizend jaar op aard,
is net zolang of net zo kort,
als dat door God niet wordt gespaard.
Hij kocht de mensen hun schulden af,
ging in Zijn Zoon daarvoor
 naar 't kruis, hel en in het graf.
De mens die zijn tijd niet ziet
als gekregen uit Gods hand,
komt zonder Zijn verlossingswerk
niet in het eeuwig Vaderland.


Een lange tijd aan mij gegeven
doet dat zonder God
mij veel meer schulden geven.
Hoe onachtzamer deze tijd wordt besteed,
des te harder wordt mijn hart
dat daar steeds minder onder lijdt.
Hoe lang ik dan ook mag leven,
 God laat mij daarin zien
welk een geduld Hij mij nog wilde geven,
maar zonder God komt er een bitter eind,
als mijn schuld niet door Zijn
verzoenend bloed voor eeuwig verdwijnt. 

Eén dag is in Uw huis o Heer',
mij meer dan duizend jaren elders,
dat is wat Uw Woord en Geest mij leert,
waarin ik tot God word bekeerd,
Uw Liefde is het die mij nu overweldigd.
Een wonder van genade geeft U aan mij,
U kocht mijn schulden af 
en maakte mijn zonden vrij,
daarvoor mag ik U eeuwig loven,
omdat U in mijn tijd mij hebt geleerd
alleen in Uw Liefde te geloven!

 
Soli Deo Gloria!  

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten