zaterdag 3 mei 2014



Levend water!
lees : Joh. 4: 1-42
 
Stelt Jezus haar een vraag
of geeft Hij haar een bevel,
de samaritaanse vrouw bij de put,
die vertelt het ons wel,
zij sprak Hem aan en zei;
ik ben een samaritaanse vrouw,
hoe durft U die een Jood bent
 dit aan mij te vragen?

 
Jezus antwoord was daarop,
als u wist wat God wilt geven
en weet Wie dit aan u vraagt,
dan zou u er Hem om vragen,
dan zou Hij u het Levend water geven.

 
Jezus vraagt geen mens teveel,
hij weet dat wij Hem niets vragen,
daarom is het dat Hij het haar beveel,
omdat van het hare
aan Hem over te dragen.

 
Nergens blijkt uit dit verhaal
dat zij Hem water heeft gegeven
maar Hij vertelt haar alles,
wat zij gedaan heeft in haar leven.

 
Zijn vraag lees ik als een bevel
om alles van mij aan Hem te geven,
want nu weet ik het door Hem,
wat Hij weet van heel mijn leven.

 
Kom hoor en zie mijn tijdgenoten,
gaat aan dit bevel van Jezus niet voorbij,
Hij heeft zijn bloed voor ons vergoten,
Hij vergeeft de schuld van u en mij.

 
Laat mij van u mogen horen,
wat Jezus voor u heeft gedaan,
dan gaat Zijn dorst in Hem verloren,
Zijn Levend water zal onbeperkt
stromend door Zijn Kerk heengaan!
 
Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten