donderdag 15 mei 2014



Gods gebod overtreden!
 
Markus 11: 25-26

 
Ik heb Gods geboden overtreden,
waardoor Zijn Recht mij schuldig stelt,
omdat Jezus aan het kruis daarvoor heeft geleden,
dat wordt mij door Zijn Woord en Geest verteld.

 
Ik heb Gods geboden overtreden,
waardoor ik Hem eeuwig schuldig blijf,
wanneer ik Hem dat niet heb beleden,
 word ik verworpen in eeuwigheid.

 
Ik heb Gods geboden overtreden
en doe dat zolang ik op aarde leef,
God kan dat alleen vergeven,
wanneer ik mij naar Zijn wil,
 aan Zijn Zoon overgeef.

 
Ik heb Gods geboden overtreden,
die mij beschermden tegen de haat,
waarmee ik nu tegemoet word getreden
door God en mensen die mij verwijten 
dat ik God mijn schepper verraad.

Ik heb Gods geboden overtreden,
omdat ik niet vergeef wat God mij vraagt,
om zo mijn naaste tegemoet te treden,
zoals Christus mij ook nog verdraagt.

Ik heb Gods geboden overtreden,
door niet te geloven wat Hij voor mij deed,
terwijl ik weet hoe Hij daarvoor heeft geleden,
maar toch niet aanvaard heb 
wat ik wel van Hem weet.

 
Ik heb Gods geboden overtreden,
die Hij mij in Christus heeft toevertrouwd,
dat ik aan God en mijn naaste toe wil geven,
omdat ik weet, hoeveel God van mij houdt.

Ik heb Gods geboden niet overtreden,
nu ik weet door Zijn Woord en Geest,
dat Hij die in Zijn Zoon heeft vervuld,
Hij geeft aan mij vrijmoedigheid, Hebr: 4-16
waardoor ik geloof 
dat ik mij aan Hem over kan geven,
want Hij is de enige Mens
die aan het kruis mijn schuld heeft weggenomen
en Gods wet voor mij heeft vervuld,
 
Soli Deo Gloria!

klik op de fotos: 
dagboek Maarthen Luther
Uit de diepte roep ik tot U



Geen opmerkingen:

Een reactie posten