dinsdag 13 mei 2014


Jaloezie is...
lezen: Gen.  4: 1-16
             Joh. 21:20-24
 
Jaloezie is onbederfelijk
als het blijft in de mens, die sterfelijk
gedreven wordt door jaloezie,
daarom nooit zal krijgen 
waar hij jaloers op blijft.

 
Jaloezie is hardnekkig
gedraagt zich als zeer gebrekkig
van dat wat een ander heeft,
daar zijn jaloezie 
een blijvend tekort hem geeft,
zolang hij met jaloezie leeft.

Jaloezie was Kains kwaal,
want het offer van Abel,
dat was het helemaal,
daarom doodde hij zijn broer,
jaloezie bleef in hem aan het roer.

 
Jaloezie drijft de mensen
heel ver uit elkaar,
omdat zij niet krijgen wat zij wensen,
blijft de jaloezie daar
een eeuwig tekort, ja dat is waar.

 
Jezus sprak Petrus driemaal aan;
Simon Petrus heb jij mij lief?
Petrus liet Jezus dit verstaan,
Ja Heer', U weet dat ik U liefheb,
kort daarop sprak hij Jezus aan,
en deze dan, Johannes, wat gebeurt er met hem?
Jezus sprak met duidelijke stem,
als ik wil dat hij blijft totdat ik kom,
wat gaat het U aan?

Jaloezie komt niet bij Jezus vandaan,
laat bij mij Heer' door Uw genadewerk
geen jaloezie in mij blijven bestaan,
die valse grond doet mij naar Gods recht ondergaan,
zo komt God door mij niet aan Zijn eer,
want Hij gaf mij alles in U, mijn Heer!

 
Jaloezie heeft Jezus nooit gekend,
omdat Hij Zijn leven gaf voor die ellend'
niets hield Hij achter voor Zichzelf,
mijn jaloezie op God, 
stortte Hem in het verderf,
Hij nam de jaloezie uit mij weg,
Hij vervulde voor mij Gods recht, 
deed en doet alles wat Zijn Vader zegt!


God is een jaloers God,
die buiten Zijn Zoon niets vergeeft! 

 
Soli Deo Gloria!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten