zondag 25 mei 2014


Heer' verbreek ...
 
Heer' verbreek de intrigant
zijn haat en nijd,
waardoor hij mij het geloof
in U mijn God verwijt,
Leg mij de woorden in mijn hart,
waarmee ik voor hem bid om zijn smart
waarin hij zichzelf geworpen heeft,
door Satans listen zijn verward.

 
Heer' verbreek de intrigant
zijn bittere verwijt,
waardoor hij verre van U en mij blijft,
omdat hij zichzelf de reden geeft,
waarvan ik eerst niets weet 
dat deze ook in mij leeft.
Leg mij o Geest het aan mij uit,
welk doel dit dient in Gods besluit.

Heer' verbreek de intrigant
zijn eigen werk aan alle kant,
laat ook hem aan U mogen vragen,
Heer', waarom heeft U mijn schuld gedragen
terwijl ik tegen beter weten in
weet dat U ook mij toch hebt bemind.
Geef mij daarbij het Goddelijk licht,
waardoor hij zich met mij om genade tot U richt.

Heer' verbreek de intrigant
zijn doel met U en mij te staken,
laat hem die aan U en  mij is verwant,
niet in Satans dodelijke netten raken.
Trek U Heer' hem met koorden van liefde
waarmee U Uw volk ook eens heeft verlost,
laat ons dan niet gezamenlijk
door eigen schuld omkomen van de dorst.

Heer' verbreek de band niet met U door mij,
maak mij van die schulden vrij,
waardoor ik de intrigant de reden gaf,
om zich te verstoppen van U en mij, ver van ons af.
Vergeef mij dat ik U de reden heb gegeven
waarom U voor mij aan het kruis hebt geleden.
Laat niet iemand door mij zich tegen U verzetten,
maar laat ons op het teken van U op ons voorhoofd letten.

Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten