dinsdag 13 mei 2014

n.a.v. een doopdienst uit de Sionskerk te Veenendaal, 11-05-'14, 9.30u
Sterven om te leven!
 
lezen: Rom. 6: 1-12
             2 Tim.2:11-13
Met Jezus sterven om met Jezus te leven,
dat is wat de doop met zondaren doet,
dat is het bevel dat Hij ons heeft gegeven,
daarin maakt Hij het tussen God en ons goed.
Met Jezus sterven om met Jezus te leven,
dat is wat God door Zijn Zoon ons geeft,
zonder te sterven kunnen wij niet voor Hem leven,
door met Hem te sterven, is het dat ik door Hem leef.
Met Jezus sterven om met Jezus te leven
is een ondergaan in Zijn dood,
om daarna direct met Hem te leven,
zo redt Jezus ons uit onze eeuwig dood.

 
Met Jezus sterven om met Jezus te leven,
dat zijn twee grote dingen in één,
God heeft als eerste zijn jawoord gegeven
  dat bevestigt Hij in onze doop door geloof alleen.


Met Jezus sterven om met Jezus te leven,
dat is noodzakelijk voor elk mens,
zo hij van God in Christus heeft verkregen,
een eeuwig leven zoals God dat heeft gewenst.

 
Met Jezus sterven om met Jezus te leven,
een wonder van God, waarin Hij ons verkiest
door het geloof daaraan bevestiging te geven,
kan alleen bij de mens die zich in Christus verliest.

 
Met Jezus te leven, door Zijn dood aan het kruis
is mij gegeven dé Weg, Jezus, naar Gods huis,
daarop zal Zijn Geest mij onderwijzen,
hoe ik bij God mijn Vader eeuwig mag blijven!
Soli Deo Gloria!
   


Geen opmerkingen:

Een reactie posten