donderdag 29 mei 2014

Hemelvaart!
lezen: Hand. 1 
en
             Psalm 110



Jezus is mijn Koning
onder Wiens Rijk ik hoor,
gaf mij Zijn wet als beloning,
Hij ging mij daar Zelf in voor.


Jezus is mijn Koning
onder Wiens Rijk ik dien,
gaf mij Zijn Woord en Geest,
waardoor ik Zijn wil kan horen en zien.

  
Jezus is mijn Koning
door Zijn Vader gekroond,
om Zijn werk op aard' als beloning,
waarmee Hij Gods liefde aan mij betoont.


Jezus is mijn Koning,
die Zijn leven voor mij gaf,
opgenomen is in Zijn hemelse woning,
nadat Hij opstond uit het graf.


 Jezus is Hij, die voor mij pleit
bij Zijn Vader in Gods troon,
Die de aanklager van Gods wet bestrijdt
 en mijn plaats bij Hem voor mij bereidt.


Jezus is alleen Koning
in het Koninkrijk van God,
die Zijn wil zal tegenspreken is het,
 die door Gods Recht verworpen wordt.


Jezus is Priester en Koning
door God zelf aangesteld,
geeft ons opdracht uit Zijn hemelwoning
dit moet aan de hele wereld worden verteld.


Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten