vrijdag 30 mei 2014



U, Heer' alleen!


Zal ik het beter kunnen zeggen,
dan dat Uw Woord en Geest dat doet,
zal ik mij daarbij neer kunnen leggen
als U mij laat zien, dat het anders moet?


Zal ik moeten zwijgen terwijl ik van U weet,
dat ik moet getuigen van wat U voor mij deed?
Zullen dan de stenen spreken die het hebben gehoord
wat U tot Uw Kerk gesproken hebt in Uw Woord?


Zal ik ooit kunnen ontkennen als ik voor U sta,
ik heb niet geweten dat ik zonder geloof in U verloren ga?
Zal ik dan kunnen ontkomen aan het Woord wat U sprak,
ga weg van Mij, jij die Mijn verbond verbrak?


Zal ik blijven volharden tegen beter weten in,
terwijl U mij liet weten hoe U mij heeft bemind?
Zullen mijn goede werken, die ik dacht te hebben gedaan
al mijn schuld aan U hebben voldaan?


Zal ik niet buigen voor Uw grote liefde voor mij,
gaat alles wat U mij beloofd hebt aan mij voorbij?
Zal ik wel echt weten wat U nu tegen mij zegt,
dat U mij verdoemen kan naar Uw heilig recht?

psalm 108 berijmd vers 2 en 3(aangepast)


Ik zal, o HEER, Uw wonderdaân
,
Uw roem den volken doen verstaan.

Want Uwe goedertierenheid

Is tot de heem'len uitgebreid.

Uw waarheid heeft noch paal noch perk,

maar streeft tot aan het hoogste zwerk.

Verhef U boven 's hemels kringen
,
en leer al d' aard' Uw grootheid zingen.





Zo word' Uw dierbaar volk in 't end,

bevrijd van rampspoed en ellend',

O God, verlos mij door Uw hand
,
Verhoor mij, zend mij onderstand.
.
Gij hebt tot mijne vreugd voorspeld,

en in Uw heiligdom gemeld

dat Jezus mij door U gegeven,

mijn ijdel ik hier weg zou nemen  .



Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten