dinsdag 27 mei 2014


Het kwaad, dat aan moet tonen!

2 Kor: 7: 10

10 Want de droefheid naar God werkt een onberouwlijke bekering tot zaligheid; maar de droefheid der wereld werkt den dood.

Het kwaad dat Job moest overkomen
kwam omdat God de Satan vroeg,
acht op Jobs vroom gedrag te geven
en Satan zag dat dit op zijn voorspoed sloeg.


Het kwaad dat Job moest overkomen
werd hem door de Satan aangedaan,
omdat God aan de Satan wilde tonen,
dat ondanks tegenspoed, Jobs geloof bleef bestaan.


Het kwaad dat mij moest overkomen
kwam omdat ik mij niet had verzet,
om Satans wil niet te belonen
ik niet gedaan heb naar Gods wil en wet.


Het kwaad dat mij moest overkomen
kwam niet door mijn oprechte vroom gedrag,
al wilde God van jongsaf aan wel in mij wonen,
wendde ik mij toch steeds weer van Hem af.


Het kwaad dat mij moest overkomen
kwam door mijn goddeloos gedrag,
omdat ik mijzelf met van alles wilde belonen,
juist met dingen die God mij niet gaf.


Het kwaad dat mij moest overkomen
liet God mij de straf als nodig toe,
om mij daarmee Zijn Vaderliefde te tonen,
Zijn liefde in genade maakt Hem niet moe.


Het kwaad dat Gods Zoon op zich nam
en aan het kruis de straf voor mij moest dragen,
dat is het allerbeste wat mij overkwam,
waardoor ik oprecht naar Gods wil heb leren vragen.


Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten