zondag 4 mei 2014



Een gewetensvraag!

lezen Joh. 21: 15-19


Gerard 'Jonaszoon' heb jij mij lief,
dat is de vraag,
waarop Jezus het antwoord 
in mij te voorschijn riep,
ik, die Hem zo vaak verloochende
door die vraag werden
mijn ogen voor mijn leugens geopend.
Heer' Jezus U weet alle dingen,
u weet dat ik U liefheb,
U bent het die mijn schuld vergeeft,
U heeft mij leren kennen
waardoor ik nu mijn antwoord
 van liefde voor U kan brengen.

 
Weidt mijn schapen was Uw woord,
nadat U de belijdenis
 van Petrus hebt gehoord.
Zo heeft U Heer' mij laten zien,
dat ik U ook alleen maar dien,
door Uw Naam te belijden
op plaatsen waar ik niet wil zijn.


U Heer' alleen heeft recht op deze vraag,
omdat ik u meermaals heb verloochend,
dat dit verdriet nu in mij knaagt
komt omdat U door Uw vraag
mijn ogen hebt geopend.
O Heer' maak mij door Uw Liefde
voor mij, dan nu bereid
dat ik Uw Naam al mijn tijd belijd.


Uw Woord heeft mij eens toegezegd,
dat ik in de wereld
verdrukkingen zal moeten ondergaan,
maar door goede moed in U te houden
aan mij voorgelegd,
want U heeft de wereld overwonnen,
nu Heer' bent U met mij opnieuw begonnen.

 
Soli Deo Gloria! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten