dinsdag 20 mei 2014

 
 
Smart vermeerderen?
 
 
 
Prediker 1:18
Want in veel wijsheid is veel verdriet; en die wetenschap vermeerdert, vermeerdert smart.
lezen Job 38 t/m 42
 
 
 
Wie zal het beter weten

dan God die alles weet,

is wetenschap niet als kostelijk eten,

dat God aan mensen geeft?

Hoe meer dat begint te smaken,

zal je daardoor verslaaft aan raken.

Je stijgt boven alles en iedereen uit,

totdat God neemt Zijn besluit,

Ik zal er een eind aan maken!

 

 

Wie zal het beter weten

dan Salomo die wijsheid verkoos,

Hij kreeg van God

zoveel wijsheid toegemeten,

maar werd aan het einde goddeloos.

Zijn koninkrijk werd in tweeën gespleten. 

 

 

Wie zal het beter weten,

dan ouderen om ons heen,

nu hun dagen wat langer worden gemeten

is dat door de wetenschap alleen

en wordt daardoor niet veel meer geleden?

 

 

Wie zal het beter weten,

dan God die alles gaf,

om Hem niet meer te vergeten,

ging Hij in Zijn Zoon zelfs in het graf,

Hij is daar met de zijnen uit opgestaan,

heeft onze wetenschap dat gedaan?

 

 

Wie zal het beter weten,

daar worden wij op uitgedaagd.

Maar hebben wij dan God vergeten,

dat alleen de door Hem overtuigt zijnde
ellendige dwaas naar Hem vraagt,

die voor Zijn wetten wordt gedaagd?

 

 

Wie zal het beter weten,

en zich in zijn kennis nooit heeft vergist,

Wie heeft het alles afgemeten,

toen er geen mens was en niemand anders

dan God  alleen, Die alleen alles wist?

 

 

Die zal het van Hem weten,

de mens die Hem in alles vraagt;

o God wil mij toch niet vergeten,

die mij in Jezus bloed verdraagt.

U kent  al mijn gedachten

al voor ik ook maar iets bedacht,

Alles kan ik van U verwachten,

omdat U mijn God en Vader

die kennis door Uw Woord en Geest,

binnen in mij bracht!

 
Soli Deo Gloria!
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten