zondag 18 mei 2014

n.a.v. een kerkdienst vanuit de Oude kerk te Veenendaal 18-05'14  09.30u
http://www.hervormd-veenendaal.nl/kerkdienst-oude-kerk-gemist

Waarom verberg ik mij?
lezen: Hooglied 2: 8-11
melodie: psalm 139

1. Hoe schaamteloos is mijn gedrag,
ja zo alsof ik U niet zag,
terwijl ik wel Uw roepstem hoor'
want ik herken U uit Uw Woord,
waarin Uw Liefde staat geschreven,
die U aan mij Heer', nog wilt geven.

2. Ach Heer', ik hield mij onbekend,
toch weet ik wie U voor mij bent,
U noemde al heel vroeg mijn naam,
U wilt bij mij nooit meer vandaan,
maar ik heb Heer' Uw wet vertreden,
waarvoor U zoveel hebt geleden.

3. U roept en lokt mij telkens weer,
terwijl ik dagelijks steeds meer
net doe alsof ik U niet ken,
op plaatsen zit waar U niet bent,
toch hebt U mij nog niet verlaten,
laat Uwe Geest nog in mij praten.

4. Uw Liefde is niet te weerstaan,
dat is het waar ik mij voor schaam,
in plaats dat ik mij naar U haast,
blijf ik op een verborgen plaats,
O Heer' breek mijn weerbarstig leven,
laat mij nu aan U overgeven.

 
5. Uw trouw Heer' is oneindig groot,
Uw gunst die ik van U genoot
laat merken wat U voor mij deed,
hoeveel U Heer' wel om mij geeft,
ach Heer', wil mij opnieuw vergeven
en laat mij U nu antwoord geven.

 
6. Heer' ik belijd met schaamt' en spijt,
hoe ik besteed mijn eigen tijd,
waarin ik U zo vaak vergeet,
mijn aandacht zo verkeerd besteed
door niet heel dicht bij U te blijven,
mij telkens weer zo laat verleiden.

 
7. Heer' leid mij toch weer aan Uw hand,
want ja, ik ben aan U verpand,
U die mijn Borg hebt willen zijn,
verdroeg mijn schuld en nam de pijn,
die ik verdiende door mijn leven,
ach Heer' wil mij genade geven.

Soli Deo Gloria! 



  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten