maandag 12 mei 2014



Waarom, daarom!

 
Waarom zouden wij tegenspreken
God, die alle macht bezit,
waarvoor satans macht is bezweken
die onder Gods toelating gevangen zit.

 
Waarom zouden wij tegenspreken
het Goddelijk Woord, dat Waarheid is?
Geen woord kan daarmee worden vergeleken,
dat ooit door een mens geschreven is!

 
Waarom zouden wij tegenspreken,
Gods bedoeling met ons, dat Liefde blijkt
in een wereld die niets van Hem wilt weten,
wint uiteindelijk toch Zijn Koninkrijk.

Waarom zouden wij tegenspreken
Zijn roepstem, die Zijn Geest ons laat horen,
wij die sterfelijk zijn gebleken,
kunnen onsterfelijk opnieuw worden geboren.

 
Waarom wil ik niet gehoorzaam luisteren
naar de stem van de eeuwig levende God,
Zijn wil is dat ik Hem zal toebehoren,
door Jezus werk, ik opnieuw geboren word.

Daarom heeft God Zijn Woord gegeven
en door Zijn Geest mij uitgelegd,
hoe Jezus aan het kruis voor mij heeft geleden,
waardoor Zijn vrede met mij is toegezegd.

 
Daarom kan ik Hem niet tegenspreken,
omdat Hij mijn God en Vader is,
dat is uit Zijn Liefde voor mij gebleken,
 mijn schuld in Jezus bloed heeft uitgewist.

 
Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten