woensdag 28 mei 2014



God maakt het verschil!


Als ik zou doen
wat ik helemaal niet kan,
door op een afstand
zonder God
naar mijzelf te kijken,
dan schrik ik daar vreselijk van
omdat ik dan mijzelf
met niets of niemand
meer kan vergelijken.


God die alles kan,
spiegelt mij in Zijn Woord
door Zijn Geest.
Versta ik Hem, 
wat ik daarvoor van Hem
nooit heb gezien
 en niet heb gehoord.
Want een wonder
laat God in Christus mij zien,
dat ik er één van Hem ben,
wat Zijn Zoon voor mij heeft verdiend.


God die alles kan,
maakt zelf in mij de keus
waardoor ik in Hem alleen 
kan en mag geloven,
daardoor onderscheidt Hij mij 
van hen die zelf kiezen
en denken dat het ook anders kan,
door uit hun zelf in God te geloven.


God die alles kan en wil
in Zijn Zoon mij alles geven,
Hij is mijn Schepper 
waardoor ik voor Hem mag leven.
Zijn genade is mij genoeg,
die de straf van mijn zonden
aan het kruishout wegdroeg.
Zie de Mens werd daar gezegd,
God in Christus heeft mij
in mijn tijd op aarde,
de verschillen daarin uitgelegd!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten