zaterdag 14 maart 2015


De Overwinnaar!


'k Stond laatst op een tribune
te kijken naar een wedstrijd 
van een hevig strijdend 'eigen' kind.
Het greep mij daarbij heel erg aan
hoe moeilijk ik het verliezen vind.


Hoe makkelijk kan ik het zeggen,
als je zelf niet in het strijdperk staat.
Het is makkelijk uit te leggen,
totdat je zelf aan het verliezen gaat.
Hoe zwak is dan mijn praat.


Dit bracht mij bij de kijkers,
die op een afstand staan,
terwijl Jezus geheel onschuldig,
als overwinnaar op de satan
daarvoor aan het kruis moest gaan.


Nu weet ik mij een verliezer
door Zijn strijd aan het kruis.
Nu weet ik ja, het heel zeker,
dan kruip ik liever diep weg
en blijf ik het allerliefste thuis.


Had U Heer' die strijd niet gestreden,
er zou voor mij geen overwinnaar zijn.
Ik zou het altijd van God beter blijven weten,
zolang ik zelf niet zo in de strijd zal staan,
maar God zou mij voor eeuwig zijn vergeten.
Nu weet ik het opnieuw wat U Heer' 
in mijn plaats aan het kruis hebt gedaan.


Soli Deo Gloria! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten