vrijdag 20 maart 2015



Wie ben jij dan wel?


Ik ben Jezus niet,
zegt de zichzelf verontschuldigende mens,
maar wat hij daarbij niet ziet,
is dat Jezus wel mens heeft willen worden,
arme zondaar vergeet dat niet.


Ik ben Jezus niet,
zegt de mens die zich in Hem niet herkent,
maar arme mens vergeet niet,
dat ook jij een schepsel van God bent,
ook al heb jij dat niet aan God bekend.


Ik ben Jezus niet,
zegt de mens die niet in Hem wil geloven,
maar ongelovige dan weet jij nog niet,
dat geloven komt niet van jou, maar van boven,
wat door Zijn Woord en Geest in jou geschiedt.


Ik ben Jezus niet,
zegt de twijfelaar zich aan Hem onttrekkend,
maar onzeker mens vergeet Hem niet,
dat Zijn Geest die zekerheid in jou wil werken,
waardoor je de eeuwige dood niet ziet.


Wie kan Jezus dan wel zijn?
Alleen Hij die Zijn Vader ons heeft gegeven,
omdat wij zonder Jezus dood zullen zijn,
maar door Zijn dood eeuwig leven,
dat wonder van genade is van God verkregen.


Jezus kan niemand van ons zijn,
maar door Hem kunnen wij eeuwig leven,
verlost van zonden, ziekten, dood en pijn,
dat Hij door Zijn kruisdood ons kan geven.
ja door het geloof in Hem, zullen wij dat zijn.


Dan zal ik eenmaal eeuwig door Jezus zijn
als een kind van Zijn Vader, eeuwig leven,
zonder dat eerst uit mij zelf te zijn,
wil ik die eer aan Hem door Zijn liefde geven,


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten