donderdag 19 maart 2015




Mijn Heiland...

Joh. 16

Mijn Heilands echte vrienden
worden belasterd en verdrukt.
De hele wereld werkt hen tegen,
omdat zij weten waarom het hen niet lukt.
Bleef hun Heiland aan hen onbekend,
is het dat, wat zij weten wat hun ellende brengt.


Mijn Heilands echte vrienden
worden door hun ellende achtervolgd,
omdat zij in God geloven,
is Hij het, die alleen voor hen zorgt.
Zij willen niet op eigen 'krukken' leunen,
maar hun Heiland blijft hen ondersteunen.


Mijn Heilands echte vrienden
zijn de ellendigste op aard,
omdat zij alleen hun Heiland geloven,
wordt juist hen geen moeite bespaard.
Zij lopen hier als met gesloten ogen,
worden onder Zijn leiding bewaard.


Mijn Heilands echte vrienden,
weten zich verlaten door eigen schuld,
zij leven als in een veld vol mijnen,
met vele hindernissen gevuld.
 Zij herkennen zich niet als de Zijnen,
dat wordt hun nog onthuld.


Mijn Heilands echte vrienden,
vindt men aan de voet en op het kruis.
Waar zij Zijn liefde voor hen ondervinden
op de weg naar het Vaderhuis.
Hij is het die hun zondelast zal ontbinden,
door Zelf voor te gaan aan het kruis.


Mijn Heilands beste vrienden
raken alles hier op aarde kwijt,
zoals Job dat moest ondervinden,
in zijn zware beproevingstijd.
Ja zelfs zijn dierbare beminden
en zijn allerbeste aardse vrienden.


Mijn Heilands beste vrienden
leven met Hem in eeuwigheid.
Daar heeft Hij ook mij in de doop aan willen binden,
mijn weerbarstige wil wordt naar Zijn weg omgeleid,
Zijn liefde alleen deed mij aan Zijn Waarheid binden
tot Gods eer, door Zijn Woord en Geest,
van satans verdeel macht bevrijd.


Soli Deo Gloria! 


Maarten Luther










Geen opmerkingen:

Een reactie posten