woensdag 18 maart 2015


Laat mijn verstand,
geleid worden door Uw hand.


psalm 139
Welk zaad tussen miljoenen zaden
heeft dat nu zelf bepaald,
wat mij nu af doet vragen,
waarom ik hier op aarde sta,
niet iemand anders mijn weg hier gaat?


Welk verstand heeft het zo bestuurd,
dat ik hier moest komen,
en hoe lang hier mijn leven duurt?
Wie bestuurt mijn vele dromen,
wie is het die mijn gangen stuurt?


Wie is het die mijn leven bepaalt,
waardoor laat ik mijn wil hier leiden?
Wie richt mijn oren en mijn ogen,
wie bepaalt mijn verdriet en mijn verblijden, 
wie is het die mijn fouten zal gedogen.


Waarom vouw ik hier mijn handen
en vraag ik met gesloten ogen,
Heer', wie bepaalde mijn familiebanden?
wie zegt de waarheid, wie heeft er gelogen,
wat laat mij koud, wat doet mij branden.


Waarom heb ik leren bidden,
Heer' maakt U mijn weg bekend.
Laat Heer' mijn vragen niet in het midden,
Uw Woord laat mij weten dat U het bent,
die door Uw Geest, mij nu laat bidden.


Daarom heb ik niets meer te vragen,
U legt mij al de woorden in mijn mond,
dat U al mijn vragen weg heeft gedragen,
eer dat ik hier op deze aarde bestond,
was U voor mij aan het kruis geslagen.


Door U weet ik wie mij hier verdroeg,
nu weet ik waarom U mijn schuld wegdroeg.
Ik weet nu wiens eigendom ik ben,
waarom men U voor mij aan het kruishout sloeg.
Nu weet ik waarom ik Uw eeuwige liefde ken.


Soli Deo Gloria! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten