vrijdag 27 maart 2015


Noodzakelijke tegenspraak!

Dan. 5

De Heere spreekt mij ernstig tegen
in heel mijn eigen wil en werk,
dat niet van Hem is verkregen,
wat niet bestaan kan in Zijn Kerk.


De Heere spreekt mij ernstig tegen,
vertrouw niet op je eigen krachten.
Begeef je alleen op Mijne wegen,
daar kun je hulp van Mij verwachten.


De Heere spreekt mij ernstig tegen
in woorden van lief'lijk vermaning.
Wanneer God mijn maatwerk zal wegen,
zal 'k door het licht gewicht verloren gaan.


De Heere spreekt mij ernstig tegen,
laat los die eigen wil van jou.
Het is alleen aan jouw geloof in Mij gelegen
of God jouw eigen werk vergeven zal.


De Heere spreekt mij niet meer tegen,
als ik niets meer voor Hem achterhoud,
dan wil Hij al mijn eigen werk vergeven,
mits ik alleen op Zijn Woord en Geest vertrouw.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten