donderdag 19 maart 2015

Een onmisbaar wonder!

Joh. 14: 16-17

Wanneer Gods Geest niet
in mijn 'raderen' regeert,
dan loopt mijn leven hier vast,
alles in mij vreest en beeft,
t' is gelijk een cocon
zoals ik dan leef.


Wanneer Gods Geest niet
mijn 'raderen' bestuurt,
dan voel ik mij hopeloos
als bij de satan in gehuurd,
onzeker en met schuld belast,
in een lichaam wat niet bij mij past.


Wanneer Gods Geest niet,
de leiding in mij neemt,
ervaar ik mijzelf als een dwaas,
die niet weet wat hij zegt,
maar als maar van zich af blaast,
terwijl niemand tegen mij vecht.


Wanneer  Gods Geest niet,
de ogen bij mij opent,
dan aanschouw ik Gods wonder niet,
niet vast maar onzeker lopend'
weet ik mij, omdat ik Gods weg  niet zie,
ik roep dan smekend' o Geest verlaat mij niet.


Wanneer Gods Geest mij niet ontbreekt,
dan is God in mij vast en zeker,
Hij die in Jezus vanaf het kruis naar mij kijkt,
Zijn liefde is dan mijn hartenbreker,
waardoor ik voor Hem op een ongelovige lijkt,
Hem nu om vergeving daarvan doet smeken,
een wonder is het dat ik dan nog genade krijg.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten