zondag 8 maart 2015


Excuus?

Lukas 23: 34


Mijn God aanvaardt geen excuus
voor het aanbod van Zijn genade,
daarvoor is Zijn liefde te groot
en Zijn Zoons vergoten bloed,
van onovertrefbaar grote waarde.
De mens die dat afwijst,
onderschat het aanbod van God,
in Jezus Christus, onze Vader.


Mijn God aanvaardt geen excuus
van hen die Zijn aanbod verachten,
Zij erkennen de waarde van Jezus bloed niet,
hebben van God geen vergeving te wachten.
Het had allemaal wel anders gekund,
als God het hun echt had gegund,
daarom blijven zij in hun eigen gedachten,
denkende dat God het op wraak heeft gemund.


Mijn God aanvaardt hun excuus niet,
maar laat Zijn aanbod nog staande,
want Hij heeft niet in wraak Zijn lust,
maar in het om niet geven van Zijn genade.
Door Jezus bloed is Zijn gramschap geblust,
Zijn lust tot vergeving is van veel groter waarde,
oh zondaar wend U tot Hem,
die u in Zijn verlossing brengt.


Mijn God aanvaardt het excuus van Jezus wel,
wanneer Hij Zijn gebed voor ons doet,
Hij bidt; Mijn Vader vergeef het hun,
want de mens weet niet wat hij doet,
daarom hing Hij voor ons aan het kruis,
verbrak Zijn lichaam en vergoot Zijn bloed.
Geen excuus voor hen die dat niet moet,
maar komen zonder dat bloed niet bij God thuis.


Soli Deo Gloria


Geen opmerkingen:

Een reactie posten