zaterdag 21 maart 2015




Kracht in overgeven?

Luk. 23:46

Soms overdenk je die dingen,
waarover zal ik schrijven
of waarover zal ik zingen,
dan bid ik U Heer', 
wil U nog bij mij blijven.


Open U Heer' mijn droeve ogen,
verlicht U mijn dwaas verstand,
laat mij in U toch blijven geloven,
neemt U mij bij mijn zwakke hand,
op weg geleidt naar U daar boven.


Schenk mij o Heilge Geest,
de woorden van mijn Heer'
waar Hij mij de krachten geeft,
waardoor mijn ziel voor God leeft,
tot lof en dank tot Zijn eer.


Leer mij te knielen voor Uw macht,
waarmee U Gods wil aan 't kruis volbracht,
hoe helder en met grote stem U sprak,
Uw Geest in Uw Vaders handen gaf,
voor dat Uw oog aan het kruishout brak.


O Heiland waarom moest U toen zwijgen,
U die alleen recht op spreken heeft,
om mij uit satans handen vrij te krijgen,
zo U mijn ziel ook aan Uw Vader geeft,
ja ik zonder schuld voor God zal verschijnen.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten