donderdag 12 maart 2015


Zelfverzekerdheid!

Psalm 10
Math. 27: 54


Aan zelfgenoegzaamheid 
is er doorgaans genoeg,
bij de mens die zich vleit,
in eigenwijze kennis
en zelf verzekerdheid.
Hij maakt zich geen zorgen
voor de tijd of eeuwigheid,
Hij voedt zich in schijnheiligheid
over de vreselijke ellende
van die domme mensen
en maakt hen ondergeschikt
aan zijn afhankelijkheid
en zorgt er goed voor
dat hij in de belangstelling blijft.
Tot het onontkomelijk moment,
dat God met Zijn wet
in Jezus Christus aan hem verschijnt,
dan blijkt alles in hem ijdelheid.
Dan ziet hij zijn 
afschuwelijke grote schuld,
waarmee Jezus aan het kruis,
deze voor God en hem heeft vervuld.
Dan slaat hij zichzelf,
met de hoofdman op de borst,
en bekent hij met grote stem,
waarlijk Deze was Gods Zoon,
ja ook mijn schuld vermoorde Hem.


O lieve Heer' Jezus vergeef dit mij
want door Uw grote zondaars liefde,
herken ik mijzelf in zulke lieden,
dat vernederde en verbrijzelde mij,
maar Gode zij dank,
want door Uw gena, verhoog ik nu Hem.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten