woensdag 4 maart 2015



Met andere ogen zien!

In het stof gebogen,
door Uw open ogen
zag ik Heer' hoe U mij ziet,
eerder zag ik dat zo niet.
Ik keek naar U maar kon U niet zien,
maar met de ogen van Uw Woord en Geest
zie ik U nu duidelijk
dat ik met mijn eigen ogen
de zonden dikwijls dien,
een wonder hoe U mij dat laat zien.


In het stof gebogen,
door Uw open ogen,
zie ik hoe ik mijzelf heb voorgelogen,
alleen die dingen wilde zien,
die Uw liefde niet gedogen,
waardoor ik voor U
blind was in Uw ogen,
nu zie ik het anders kunnen,
in Uw licht wat U mij wilt gunnen,
waarmee ik kan in God geloven.


In het stof gebogen,
door Uw open ogen,
zie ik Jezus hoofd opgeheven,
U mijn God het eeuwig antwoord geven,
sprak Hij; Het is volbracht!
Daarna heeft Hij voor mij Zijn hoofd gebogen
en gaf in Zijn dood mijn zondaars geest.
Daardoor kan ik Hem nu geloven,
dat Hij voor mij aan het kruis
en in het graf is geweest.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten